Na een hele poos heb ik weer eens een keer tijd gemaakt voor een blog! De week begon voor met een uur sporten, een kop koffie en een frisse douche. De eerste afspraak was bij een horecazaak in de gemeente Tubbergen. De eigenaar was blij dat de corona, naar alle waarschijnlijkheid, voltooid verleden tijd is. Heb hem de mogelijkheden inzake de recreatiekranten (voorjaarseditie uitgave april na de Paasdagen en zomereditie, uitgave juli) voorgeschoteld. De verspreiding vindt plaats bij campings, toeristische bedrijven en supermarkten. Daar kunnen toeristen en ook burgers deze krantenspecial gratis meenemen. Concept is simpel, toeristen hebben een compleet naslagwerk wat er in die periode in en om de gemeente Tubbergen te doen is en toeristische bedrijven, middenstanders en horecabedrijven kunnen hierin adverteren. En dat gaat deze horecazaak ook doen. Kortom een mooi begin van de werkweek.

’s Middags telefonisch contact gehad met een websitebouwer. Bij een eerder persoonlijk bezoek bij een adverteerder van News Outside bleek dat de eigenaar vergevorderd is met zijn grote investering en dat hij ook graag een nieuwe website wil hebben. Gezien het maatwerk wat er bij zat weet ik de juiste partij voor hem en ik hoop dat die 2 ondernemers iets voor elkaar kunnen betekenen zodat ze er beide beter van worden. Einde van de middag kwam een voetbalschool op bezoek op het kantoor van News Outside bij Campus Dreesz in Almelo. De eerste innovatieve ideeën over de 2e editie van de News Outside Voetbaldag zijn alweer besproken, later meer!

De dinsdag begon met een gesprek met een gepassioneerde en gepensioneerde ondernemer van 72 jaar. Zijn zoon, die inmiddels mede-eigenaar is, schoof ook aan. We hebben elkaar verteld over onze passie en visie en na dit prettige oriënterende gesprek mag News Outside een voorstel doen voor de komende 6 achterpagina’s van de krantenuitgaven. Hier ben ik ’s avonds even voor gaan zitten en dit gemaild naar ze. De volgende dag een positieve reactie en daarmee een mooie nieuwe klant mogen verwelkomen. Komende week hierover meer, dus houd de sociale media in de gaten. Nog voor de middag stond de afspraak met de drukker van de Ondernemersmagazines om de fysieke uitgaven van 2023 te bespreken. Gelukkig dit keer geen prijsstijgingen, ondanks dat hout niet goedkoper is geworden, bij de altijd vrolijke en meedenkende eigenaar. Hier waren bladmanager Anno Oude Engberink, concepthouder Jouke Zomer en ik als acquisiteur voor Ondernemers-magazine.nl natuurlijk content mee. Vervolgens een appje naar een horecaman in hart en nieren met de vraag of ik daar een broodje kon eten aangezien ik ‘s ochtends mijn brood was vergeten. ‘Een tosti kan altijd’, zei hij…’altijd goed’, zei ik. Ook daar de visie besproken met de 4e generatie van het familiebedrijf, dat inmiddels al meer dan 110 jaar bestaat, en ook daar veel energie en passie voor het vak! Daar ook het concept van de recreatiekranten uitgelegd en de eigenaar gaat hier ook twee keer in adverteren. Daarna nog richting Oud-Ootmarsum (ja ik plan de afspraken op logistieke volgorde) om bij te praten met een jonge ondernemer in het verstekken van financieringen. Vorig jaar met hem kennis gemaakt en toen ging hij als startup mee voor kostprijs met een spread in Ondernemersmagazine Dinkelland. Dit jaar wil hij graag zijn kennis op financieringsgebied delen in de Ondernemersmagazines van Dinkelland, Tubbergen en Rijssen-Holten die na de bouwvakantie uit gaan komen middels een column.

Woensdag kwam Hans van der Stouw, eigenaar Bandwerk merkenbouwers, op bezoek in Almelo. Daarin hebben we met elkaar (concepthouder Jouke Zomer schoof ook aan) gesproken over de 2e editie van Ondernemersmagazine Rijssen-Holten. Na het gesprek (en ook na zijn wintersport) zit Hans weer vol energie om de 2e editie ook weer goed gevuld te krijgen. Thema is Transport & Logistiek, 30 tot 50% gaat over het thema en voor de rest kunnen ook ondernemers in andere branches er in staan met een spread als ‘Ondernemer in Beeld’. Beleid blijft gericht op het delen van kennis en kunde in zo’n artikel dat andere ondernemers juist weer inspireert. Daarna nog een afspraak bij een cateraar voor Ondernemersmagazine Twenterand. Mooi om te horen hoe hij een stap minder wil doen en zijn dochter bij in het bedrijf komt. Ik heb hem de meerwaarde van een artikel in het fysieke Ondernemersmagazine Twenterand uitgelegd. Op het moment dat die in de brievenbus valt krijgt hij ook de link naar het online artikel om die te delen. Na een maand komt het artikel bij ons in de carrousel want dan besteden wij er op de sociale media ook nog eens aandacht aan. Kortom 3 contactmomenten. Hij gaat het bespreken met zijn dochter en komt er (hopelijk positief) op terug. Daarna nog even naar kantoor geweest voor facturatie en klanten de track & trace codes doorgestuurd van de bestelde bouwhekdoeken en spandoeken.

Donderdag een oriënterend gesprek gehad met een supermarktondernemer in de gemeente Tubbergen voor een mogelijk supergaaf project. Erg mooi om te horen hoe betrokken deze ondernemer is. Daarna een sportjournalist uit Zwolle weer telefonisch bijgepraat over het redigeren van binnenkomende content op SportinTwente.nl en het op te tuigen SportinSalland.nl. Doel is dat dit live gaat medio augustus, begin nieuwe sportseizoen. Al eerder met hem persoonlijk een kop koffie gedaan in het centrum van Zwolle (bij Douwe Egberts, een aanrader…tevens ook ideaal als werkplek). Daaruit bleek dat hij ook podcasts kan verzorgen en editen. Momenteel hebben we met Ondernemers-magazine.nl contact met een bedrijf die graag een eigen podcast wil. Deze week het voorstel de deur uit gedaan en hopelijk ook volgende week een positieve feedback zodat we in april de eerste podcast voor ze kunnen oppakken. We hebben al een podcast met Ondernemers-magazine, genaamd Podcast De Brandcast, waar ondernemersgeheimen uit de kast komen. Afgelopen vrijdag heeft presentator Rik Nijkamp de nieuwe brandcast opgenomen met Jan Rødel, eigenaar van Eurosped in Oldenzaal. Ben erg nieuwsgierig naar het eindresultaat. Einde van de middag naar huis en met onze jongste naar de zwemles geweest.

Vrijdagochtend een leuk en inspirerend gesprek met een eigenaar van horecazaken, overnachtingsaccommodaties en onbemand hotel. Op de parkeerplaats viel me gelijk een gave VW ID.Buzz op, geïnspireerd op de welbekende Volkswagen T1 uitgebracht van 1950-1967. De eigenaar vertelde dat hij regelmatig op en neer moet naar zijn nieuwe restaurant en onbemande hotel. Daarna doorgereden naar kantoor in Almelo en het project van onze afstudeerder Nèdia Seinen, studente creative business @ Saxion Enschede, verder besproken. Erg gaaf wat ze gaat doen, want ze is bezig met de creatieve van een Ondernemersmagazine en nieuw platform dat zich richt op jonge, startende ondernemers. Helaas geen tijd voor een vrijdagmiddagborrel want ik moest om 16.00u Sten ophalen die bij een vriendje aan het spelen was. Toevallig ook ondernemende ouders want die hebben enkele jaren geleden een horecagelegenheid in Tubbergen overgenomen. Wie weet ook wel een adverteerder voor in de recreatiekranten…wordt vervolgd!

Met inspirerende groet,

Brian Brokelman

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *